Fotogrāfijās aplūkojama Parīzes Dievmātes katedrāles rietumu fasāde un skats uz katedrāli no tās aizmugurējās puses:
http://web.kyoto-inet.or.jp./org/orion/eng/hst/gothic/notredam.html
Fotogrāfijās aplūkojama Parīzes Dievmātes katedrāle, skatoties uz to no dienvidu un dienvidrietumu puses:
http://web.kyoto-inet.or.jp./org/orion/eng/hst/gothic/notredam1.html
Fotogrāfijās aplūkojams Parīzes Dievmātes katedrāles rozetes logs ziemeļu transeptā un daļa no katedrāles interjera:
http://web.kyoto-inet.or.jp./org/orion/eng/hst/gothic/notredam2.html
Fotogrāfijās aplūkojams Parīzes Dievmātes katedrāles interjers un tā elementi:
http://web.kyoto-inet.or.jp./org/orion/eng/hst/gothic/notredam3.html
Melnbaltā fotogrāfijā aplūkojama Parīzes Dievmātes katedrāles (1163. ap 1250. g.) fasāde. Parīzes Dievmātes katedrāle spilgtāk nekā jebkurš cits viduslaiku dievnams apvieno sevī divus laikmetus. Fasādes torņi un centrālās daļas stabi ir masīvi, ēkā dominē romānikas arhitektūrai raksturīgais horiz
ontālais dalījums. Baznīcas galveno rietumu fasādi vainago divi samērā masīvi torņi, kuru smailes vēl mūsdienās nav pabeigtas. Savukārt pārējo fasādi vertikālā virzienā dala kontrforsi, bet horizontālā galerijas. Šāda kompozīcija kopumā veido trīs stāvus, un apakšējais balsta abus augšējos. Rietumu fasādei ir trijās arkās esoši grezni ieejas portāli. (Apraksts citēts no: Avotiņa A., Blūma D., Grauzdiņa I. Konsultants kultūras vēsturē. VIDUSLAIKI. R.: Zvaigzne ABC, 2000): http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/fnart/arch/gothic/NDParis1.jpg
Attēlā aplūkojams Parīzes Dievmātes katedrāles plāns:
http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/fnart/arch/gothic/ND_plan.jpg
Attēlā aplūkojams Parīzes Dievmātes katedrāles fasādes zīmējums šķērsgriezumā, kā arī iespējams attēlā salīdzināt cilvēka auguma attiecību pret katedrāles milzīgajiem apjomiem:
http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/fnart/arch/gothic/ND_sec1.jpg
Attēlā aplūkojams Parīzes Dievmātes katedrāles ārējo atbalsta elementu arkbutānu (ārējā balstarka, kura pārnes velves sānspiedi uz apakšbalstiem (kontrforsiem), kas atrodas ēkas ārpusē)
un kontrforsu (vertikāls balsts, kas no arkbutāna uztver gotiskās velves sānspiedienu un pastiprina konstrukciju) zīmējums šķērsgriezumā, kā arī salīdzinājumam var pavērot cilvēka auguma attiecību pret katedrāles arhitektonisko elementu apjomīgumu: http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/fnart/arch/gothic/ND_sec2.jpg