1. vingrinājums. Saīsiniet telegrammas tekstu, lai tas būtu lietišķāks un ekonomiskāks!
1. Tēvoci, es rīt no rīta pulksten 6.05 iebraukšu ar Rīgas vilcienu Liepājā un tūlīt došos pie tevis.
2. Māmiņ, tu jau laikam zini, ka eksāmenus nokārtoju labi. Pēc pāris dienām braukšu mājās.
2. vingrinājums. Rediģēt teikumus!
1. Atbildēt uz tēva jautājumu, par pretviņu veikto iebildumu, dēls par paraugu šajās lietās piesauca kaimiņa rīkošanos, kas viņam nenāca par sliktu.
2. Mums šodien ir daudz cilvēku, nu dažādu darbu darītāji, daudz zemnieku un arāju, strādnieku un rakstnieku, inteliģences un darba rūķu.
3. Ielidojot cilvēku mājoklī un apmetoties uz viņu iegādātiem produktiem, mušas un lidoņi pārnes uz tiem pret mums nevēlamus mikrobus.
4. Mūsu izjūtas, sākot jaunu darba cēlienu.
5. Novācot ražu, cilvēki jūtas gandarīti.
6. Pateicoties ārsta paviršībām, viņš ilgi sirga ar no plaušu karsoņa.
7. Andrejs redzēja, ka, lai uzvarētu, jāsagatavo visa uzmanība uzvarai.
8. Atsūtīja grāmatas, kuras nedeva to iecerēto informāciju, uz kādu mēs cerējām.
9. Kas zīmējas uz mums, varu teikt, ka esam sagatavojušies darbam.
10. Zemniekiem ir grūts darbs, viņu dzīve ieslīgst trūkumā un nabadzībā, bieži iestaigā krogā.
11. Brālis varbūt, ka atbrauks.
12. Jaunieši neapzināti atdarina savu audzinātāju runu, gaitu, izturēšanos, tāpēc viņu darbs ir patīkams un grūts.